Якою буває реклама

Вона буває різною…

Реклама – це здатність відчувати і передавати саме серцебиття бізнесу в словах, папері й чорнилі

Лео Бернетт

Яскрава, насичена, приємна, ніжна… Залежно від настрою, може бути тихою, але при цьому не менш звабливою, або енергійною, з нотами експресії. Вона, як жінка, – мінлива, проте завжди красива, наповнена сенсом і впливом, оздоблена барвистими фарбами й харизмою.

На неї перманентно хочеться дивитися, милуватися, насолоджуючись естетикою. Вона надихає на подвиг і завжди приводить до поставлених цілей.

Так, це вона – реклама! Скільки часу існує людство, стільки й існуватиме реклама. Адже як без неї? Хто краще здатен проінформувати мешканців міста про корисні акції, знижки, новинки… Хто може більш майстерно надихнути, привернути увагу, полегшити життя з допомогою рекламування давно омріяного нового стилю життя чи ексклюзивного автомобіля, появу якого Ви так чекали?..

У сучасному світі різноманіттю видів, типів реклами немає меж. І це чудово, оскільки завдяки багатому вибору форматів можна задовольнити найвибагливіших рекламодавців та потенційних споживачів. Як-то кажуть, на кожен товар знайдеться свій покупець.

Сьогодні реклама – скрізь і повсюди, якого хочеш змісту та форми. Сучасна реклама навчилася майстерно виражатися. Вона вміє дивувати, викликати позитивні емоції, заряджати, надихати на купівлю товару чи послуги. Справді-таки важко не порівняти її з жінкою: обидві наділені природним магнетизмом, чарівністю. Кожна здатна зачаровувати й гідно добиватися поставлених цілей, правда ж?..

Перейдемо від естетики до не менш цікавих реалій.

Існує безліч класифікацій реклами. Насамперед, перерахуємо основні типи реклами:

  • масова реклама – її ще називають рекламою, що розрахована на масового споживача;
  • індустріальна;
  • торговельна;
  • роздрібна;
  • фінансова;
  • контактна;
  • кадрова.

Відповідно до способу поширення є такі види реклами:

1. Реклама у ЗМІ

  • телебачення – відеоролики, заставки, спеціальні передачі – здійснюється вплив на глядача з допомогою комбінації звуку, кольорів, картинки, руху. Позитивні сторони: масовість, високий рівень привернення уваги. Недоліки: висока вартість, перенасиченість рекламою, порівняно менша вибірка аудиторії;
  • радіо – спеціальні рекламні передачі, аудіоролики – позитивом такої реклами є масовість, низька вартість, охоплення великого сегменту аудиторії. Недоліки: вплив здійснюється лише з допомогою звуку, менший рівень залучення уваги;
  • газети, журнали – беззаперечні плюси: масовість, оперативність, гнучкість. Недоліки: переважно низька якість друку (не завжди), коротка тривалість існування;
  • рекламні видання – каталоги, плакати, листівки, буклети. Хороша якість зображення, вибірковість рекламних текстів. Недоліки: висока вартість, порівняно менша вибірка аудиторії;
  • бюлетені, телефонні довідники, спеціалізовані видання для бізнесменів тощо.

2. Зовнішня реклама, види

На сьогодні є доволі дієвим способом рекламування товарів та послуг. Її особливості: високий рівень повторюваності, гнучкість, порівняно невисока вартість, широкі можливості для дизайнерських рішень, прибутковість.

З допомогою зовнішньої реклами можна ефективно привабити максимальну кількість потенційних споживачів. Адже щодня на вулицях міста перебуває сотні тисяч жителів: усі бігають у справах, клопотах чи просто прогулюються, насолоджуючись навколишніми декораціями міста або пейзажами.

Найбільш поширені види зовнішньої реклами:

  • щити на вулицях, листівки, банери, постери, рекламні плакати на зупинках, в метро, на лавках, а також календарі, канцелярські прилади, посуд, сумки із зображенням реклами товару, послуги чи компанії – масовість, гнучкість, широкий обхват цільової аудиторії, невисока вартість;
  • реклама на (в) транспорті (маршрутки, автобуси, трамваї, тролейбуси, метро) – має великий ряд переваг: висока частота повторюваних контактів, відносно низька вартість, надзвичайна гнучкість, мала конкуренція, безмежні можливості для креативних рішень.

Залежно від мети реклама поділяється на такі види:

  • інформативна – головне завдання – надати інформацію про товари чи послуги;
  • переконуюча – найчастіше використовується на ринку товарів чи послуг із широким вибором, де потрібно застосовувати аргументи, для переконання потенційного споживача придбати саме цей товар;
  • порівняльна – наводяться позитивні сторони товару чи послуги, які зіставляються з характеристиками товарів-конкурентів;
  • нагадувальна – якщо товар вже має велику популярність серед споживачів, проте все одно потребує нагадування про себе;
  • торгова – це коротке і креативне рекламне повідомлення, яке адресується потенційним споживачам для спонукання до купівлі товару чи послуги.